Il Kybalion Gli Iniziati Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

Il Kybalion

Il Kybalion

Author: I tre iniziati
Publisher: Venexia Editrice
ISBN: 8897688063
Pages: 150
Year: 2012-06-19
I sette principi ermetici dell'antico Egitto e della Grecia spiegati in maniera lineare e comprensibile in un libro che illustra i principi di unità dell'universo celati in ogni forma di vita, così in alto come in basso. A tali dottrine fanno riferimento gran parte dei testi di occultismo, benchè poco sia stato scritto direttamente sull'Ermetismo. Lo scopo del testo non è quello di enunciare filosofie o dottrine, ma di offrire informazioni di base che potranno servire a riconciliare frammenti d'insegnamenti occulti diversi, a volte persino contrastanti, e a facilitare la comprensione di temi che potrebbero apparire di una complessità insormontabile. A tal fine, il libro è stato integralmente ritradotto e adattato utilizzando una terminologia più moderna e immediata, nel rispetto assoluto del testo originale inglese. Contiene inoltre un'introduzione inedita degli autori.
Il kybalion

Il kybalion

Author: Hermes (Trismegistus.)
Publisher:
ISBN:
Pages: 104
Year: 2006

Il Kybalion

Il Kybalion

Author: Tre Iniziati
Publisher: Edizioni Lindau
ISBN: 8833360172
Pages: 150
Year: 2018-03-22T00:00:00+01:00
Uno dei più arcani e discussi libri di argomento esoterico, il più famoso e importante lavoro di filosofia occulta del XX secolo.
Kybalion

Kybalion

Author: I Tre Iniziati
Publisher: Lulu.com
ISBN: 1326662244
Pages: 128
Year: 2016-05-21
A distanza di oltre cento anni dalla data della sua prima pubblicazione, il Kybalion suscita ancora un profondo interesse nello studioso di esoterismo. Personalmente ritengo che buona parte del suo successo, sia dovuto alla capacita di rendere fruibili concetti ermetici e tradizionali altrimenti fin troppo criptici per il lettore contemporaneo. Un lettore, in genere, sprovvisto degli adeguati strumenti per comprendere quanto, attraverso stilemi e forme retoriche, l'antico iniziato cercava di trasmettere nei suoi scritti sapienziali. Il Kybalion cerca di sanare questa profonda incomprensione, fra la sapienza antica e il novello cercatore, attraverso una forma comunicativa in linea con i tempi, attualizzando l'insegnamento ermetico attraverso l'utilizzo di concetti permutati sia dalle materie scientifiche che da quelle umanistiche e utilizzando idee ed espressioni appartenenti anche ad altre tradizioni."
Kybalion

Kybalion

Author: I Tre Iniziat
Publisher: Area51 Publishing
ISBN: 889331858X
Pages: 89
Year: 2017-10-02
Il libro che raccoglie gli insegnamenti dei grandi maestri ermetici. Dai Tre Iniziati, probabile pseudonimo di William Atkinson, un viaggio senza tempo attraverso l’antica, misteriosa e affascinante sapienza ermetica alla ricerca dei prìncipi e dei meccanismi che determinano la nostra realtà. “Le labbra della saggezza sono sigillate, eccetto che per le orecchie della comprensione.” Questa massima riassume perfettamente il contenuto di questo libro pubblicato nel 1908: la filosofia ermetica e i suoi princìpi rimasti segreti per secoli qui vengono divulgati con un linguaggio semplice e diretto, con rimandi al Nuovo Pensiero e alla Scienza della Mente. Questo libro ti porta alla scoperta dei sette princìpi ermetici e della loro applicazione nella vita di tutti i giorni attraverso il potere del pensiero. Secondo gli ermetici, infatti, ogni cosa e ogni essere vivente sono collegati all’interno di un Tutto mentale che permea l’universo vibrando ad altissima intensità. Per ogni azione ve ne è una complementare e opposta, siamo tutti soggetti alle stesse leggi che fanno sì che ogni essere viva in perfetto equilibrio. Attraverso la conoscenza e l’uso di questi princìpi e leggi universali, possiamo elevarci a gradi superiori dell’evoluzione spirituale e prendere il controllo della nostra vita, della nostra mente e della nostra realtà, cambiando ciò che non vogliamo e attraendo ciò che desideriamo. Contenuti principali . I sette princìpi ermetici . L’universo è mentale . I piani dell’esistenza: fisico, mentale e spirituale . Cambiare la propria realtà con le leggi dell’ermetismo . L’evoluzione spirituale attraverso la conoscenza Perché leggere questo ebook . Per scoprire la filosofia ermetica dei grandi maestri del passato . Per avere una visione complementare della Legge di Attrazione . Per ampliare i propri orizzonti con nuove idee e interpretazioni della realtà A chi è dedicato questo ebook . A chi studia filosofia . A chi è appassionato di esoterismo . A chi vuole esplorare i punti di contatto tra esoterismo e Nuovo Pensiero
Il kybalion. Filosofia ermetica dell'antico Egitto e della Grecia

Il kybalion. Filosofia ermetica dell'antico Egitto e della Grecia

Author: I Tre Iniziati
Publisher:
ISBN: 8864011420
Pages: 136
Year: 2013-01

IL KYBALION - Studio sulla Filosofia Ermetica dell'antico Egitto e della Grecia

IL KYBALION - Studio sulla Filosofia Ermetica dell'antico Egitto e della Grecia

Author: I tre iniziati
Publisher: Youcanprint
ISBN: 8827813225
Pages:
Year: 2018-02-16
E per noi un grande piacere presentare agli studiosi ed ai ricercatori delle Dottrine Segrete questo lavoro basato sugli insegnamenti ermetici, antichi quanto il mondo. E' stato scritto così poco su quest'argomento, malgrado gli innumerevoli riferimenti a detti insegnamenti nelle molte opere sull'occultismo, che non pochi dei più seri investigatori delle Arcane Verità faranno senza dubbio buona accoglienza al presente volume. Intento di quest'opera non è l'enunciazione di qualche particolare teoria o dottrina filosofica, ma piuttosto l'esposizione agli studiosi della Verità che servirà a conciliare le molte nozioni staccate di conoscenza occulta che essi possano avere acquisite, e che in apparenza si contrappongono, facendo si che il principiante resti scoraggiato e disgustato. Nostro proposito non è già erigere un nuovo Tempio del Sapere, bensì porre nelle mani degli studiosi una «chiave maestra» con la quale essi possano aprire le numerose porte interne del Tempio del Mistero, entrati che siano in questo attraverso i portoni principali. Non esiste parte degli insegnamenti occulti, posseduti dalle genti, che sia stata così rigorosamente tenuta in custodia come i frammenti degli insegnamenti ermetici, che sono venuti fino a noi attraverso le decine di secoli che sono trascorse dal tempo in cui viveva il loro grande autore, Ermete Trismegisto, lo «scriba degli Dei», il quale dimorava in Egitto nei giorni in cui la presente razza umana era nella sua infanzia. Indice dei Contenuti PREFAZIONE INTRODUZIONE CAPITOLO I - LA FILOSOFIA ERMETICA CAPITOLO II - I SETTE PRINCIPI ERMETICI CAPITOLO III - TRASMUTAZIONE MENTALE CAPITOLO IV - IL TUTTO CAPITOLO QUINTO - L'UNIVERSO MENTALE CAPITOLO VI - IL DIVINO PARADOSSO CAPITOLO VII – "IL TUTTO" IN TUTTO CAPITOLO VIII - I PIANI DI CORRISPONDENZA CAPITOLO IX - VIBRAZIONE CAPITOLO X - POLARITA' CAPITOLO XI - RITMO CAPITOLO XII - CAUSALITA' CAPITOLO XIII - GENERE CAPITOLO XIV - GENERE MENTALE CAPITOLO XV - ASSIOMI ERMETICI
Atlantis and the Atlanteans

Atlantis and the Atlanteans

Author: Vladimir Antonov
Publisher: CreateSpace
ISBN: 1438217609
Pages: 62
Year: 2008-06
"This book provides information about the spiritual life in Atlantis. It includes...excerpts from conversations with the former Atlanteans, who worked and developed during their incarnations on that continent....intended primarily for those who seek the way to achieving the spiritual Perfection"--verso of title page.
On a collision route with God

On a collision route with God

Author: Gabriel L.
Publisher: Youcanprint
ISBN: 8827854363
Pages: 242
Year: 2018-11-05
Questo libro contiene una serie di informazioni, desunte dall'autore attraverso lunghe conversazioni con un misterioso personaggio, un uomo che gli ha trasmesso una serie di "rivelazioni" sorprendenti, in cui la presenza di esseri extraterrestri (fisici e spirituali) fra noi costituisce il filo conduttore che domina la storia umana. Tali rivelazioni si riferiscono alla teoria della colonizzazione della Terra, all'analisi delle categorie degli esseri che la popolano, alle potenzialità della memoria e sui concetti di dubbio, sogno e realtà. This book contains a series of information, taken from the author through long conversations with a mysterious character, a man who has transmitted a series of surprising "revelations", in which the presence of extraterrestrial beings (physical and spiritual) between us constitutes a common thread that dominates the history of human beings. These revelations refer to the theory of the colonization of the Earth, to the analysis of the categories of beings that populate it, to the potentialities of memory and the concepts of doubt, dream and reality, which could irreparably change our existence.
Mind Power

Mind Power

Author: William Walker Atkinson
Publisher: Createspace Independent Pub
ISBN: 1456351583
Pages: 230
Year: 2010-11-01
William Walker Atkinson was one of the first authors to write about the law of attraction, or in other words that "like attracts like." Decades before Esther and Jerry Hick's "Money and the Law of Attraction" or Rhonda Byrnes "The Secret," he taught taught readers how to use the power of thought to attract wealth, health, happiness and success. "There is a great ocean of Universal Will, in which we are but centers of activity, and if we will but open ourselves to the power and will contained therein, we will have an unfailing store of power upon which to draw. I wish to invite you to the consideration of a great principle of Nature-a great natural force that manifests its activities in the phenomena of Dynamic Mentation-a great Something the energies of which I have called "MIND POWER." We shall remove indifference, fear, and doubt, and I Can't. And replace them with I Can; I Will; I Dare; and I Do!" - William Walker Atkinson
The Hieroglyphic Monad

The Hieroglyphic Monad

Author: John Dee
Publisher: Weiser Books
ISBN: 157863203X
Pages: 76
Year: 2000-01-01
Written in thirteen days in 1564 by the renowned Elizabethan magus, Dr. John Dee, The Hieroglyphic Monad explains his discovery of the monas, or unity, underlying the universe as expressed in a hieroglyph, or symbol. Dee called The Hieroglyphic Monad a "magical parable" based on the Doctrine of Correspondences which lies at the heart of all magical practice and is the key to the hermetic quest. Through careful meditation and study of the glyph, its secrets may be slowly revealed.
Zanoni

Zanoni

Author: Edward Bulwer Lytton
Publisher:
ISBN:
Pages:
Year: 1861

The Kybalion

The Kybalion

Author: William Walker Atkinson
Publisher: BookRix
ISBN: 3736808607
Pages: 136
Year: 2018-10-17
The Kybalion: Hermetic Philosophy is a book claiming to be the essence of the teachings of Hermes Trismegistus. We take great pleasure in presenting to the attention of students and investigators of the Secret Doctrines this little work based upon the world-old Hermetic Teachings. There has been so little written upon this subject, not withstanding the countless references to the Teachings in the many works upon occultism, that the many earnest searchers after the Arcane Truths will doubtless welcome the appearance of this present volume. The purpose of this work is not the enunciation of any special philosophy or doctrine, but rather is to give to the students a statement of the Truth that will serve to reconcile the many bits of occult knowledge that they may have acquired, but which are apparently opposed to each other and which often serve to discourage and disgust the beginner in the study. Our intent is not to erect a new Temple of Knowledge, but rather to place in the hands of the student a Master-Key with which he may open the many inner doors in the Temple of Mystery through the main portals he has already entered. There is no portion of the occult teachings possessed by the world which have been so closely guarded as the fragments of the Hermetic Teachings which have come down to us over the tens of centuries which have elapsed since the lifetime of its great founder, Hermes Trismegistus, the "scribe of the gods," who dwelt in old Egypt in the days when the present race of men was in its infancy. Contemporary with Abraham, and, if the legends be true, an instructor of that venerable sage, Hermes was, and is, the Great Central Sun of Occultism, whose rays have served to illumine the countless teachings which have been promulgated since his time. All the fundamental and basic teachings embedded in the esoteric teachings of every race may be traced back to Hermes. Even the most ancient teachings of India undoubtedly have their roots in the original Hermetic Teachings.
Eros and the Mysteries of Love

Eros and the Mysteries of Love

Author: Julius Evola
Publisher: Inner Traditions / Bear & Co
ISBN: 0892813156
Pages: 336
Year: 1991-04
A comprehensive work on the metaphysical aspects of sexuality. Julius Evola sheds new light on the mystical and spiritual expression of sexual love. This in-depth study explores the sexual rites of sacred traditions, and shows how religion, mysticism, folklore, and mythology all contain erotic forms in which the deep potentialities of human beings are recognized.
Kemet

Kemet

Author: Leonardo Paolo Lovari
Publisher: Leonardo Paolo Lovari
ISBN: 8898301723
Pages:
Year: 2016-09-30
The Egyptian civilization, which flourished along the banks of the Nile for about 3000 years, was one of the most extraordinary and enduring of the ancient world. Even today, after two thousand years since its setting, it continues to exert considerable charm. The Egyptians left many traces of their culture, thanks to the climate dry desert that has preserved over the centuries. The Sphinx and many pyramids, mummies, funerary masks, funerary decorations, the papyri, have thus been preserved from destruction, the common fate of many ancient remains. Egypt is in fact also known as the "gift of the Nile", because the flooding of the river deposited on the fields a layer of fertile silt, vital for the growth of crops. Already in prehistoric times, the first settlers learned to sow and plant their crops in the fields still covered by mud after the waters had receded. I collected, almost always abundant, they allowed that civilization to thrive and achieve a brilliance never known before. The ancient Egyptians called the fertile valley of the Nile kemet, "black earth", and themselves remet-en-kemet, "the people of the black earth", while the desert surrounding the town was said deshret, "red earth."